Piaggio Group tar over importen til Norden fra januar av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi og Vespa.
Siste nytt
1200 Custom ser annerledes ut, men er egentlig Sportster helt inn til kjernen. Det betyr en blanding av tøff styling og letthåndterlig amerikansk V-Twin-ytelse.
Hovedtrekk ved 2011-modellen 1200 Custom:
* Luftkjølt Evolution® 1200cc V-Twin motor med Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI), som yter 98Nm/72 ft. lbs. dreiemoment ved 3200 rpm.
* Motorblokken er kledd med sort pulverlakk og krommede deksler.
* Nye krommede eikehjul foran og bak er 16 x 3.0 tommer.
* Nye Michelin® Scorcher® 31 dekk; 130/90B 16 foran og 150/80B16 M/C 77H bak.
* Ny bred front med større avstand mellom gaflene og polert trippelkrone.
* Tilbaketrukket styre montert på en vinklet brakett som inkluderer LED varselindikatorer.
* Nytt redesignet klassisk Sportster «øyelokk» over hovedlykta.
* Ny baklykt, smalere og med nytt utseende og kraftig LED-lys som er enkelt å vedlikeholde.
* Ny støtdemping i gaflene foran er satt opp på nytt og tilpasset det nye formatet på dekk- og felgkombinasjonen. 39mm framgafler med 30 graders vinkel og et forsprang på 105mm.
* Polert fremflyttersett med fothvilere og gir/brems foran fører.
* Justerbare bakdempere som kan justeres for å tilpasses vekt av fører/passasjer.
* Fører- og passasjersete er standard. Setehøyden er 710mm.
* 17 liters bensintank gir deg lang rekkevidde.
Hva synes du om nyheten fra H-D?