Direkterapport: Triumph Speed Triple R

Hei, Tobias, hvordan går det?
– Her i Tarragona-området nordøst i Spania er det akkurat nå nesten 30 grader varmere enn hjemme, så jeg kan ikke klage. 

Hvor har du fått kjøre Triumphs oppdaterte rampesykkel?
– Prøvekjøringen av nye Triumph Speed Triple R kjøres på både herlige fjellveier og på banen, denne gangen på Bikes gamle hjemmebane Calafat.

Hva slags motorsykkel er det?
– Det er den opprinnelige hooliganen Speed Triple, som har vært med en god stund nå. Motorsykkelen har i sjette generasjon samme 1050-kubikks motor som tidligere. Men den har fått en real overhaling. Triumph selv snakker for eksempel om 104 forbedringer som skal gi den bedre dreiemoment og mer krefter på riktig sted i registeret.

Triumph har også denne gangen vært tilbakeholdne med enkelte opplysninger. Har du fått greie på noe nytt?
– Ja, vi fikk gjette på effekten etter landeveiskjøringen, og jeg gjettet riktig. Det er 140 hestekrefter i motoren til 2016-modellen. Men det er levering og dreiemomentskurve som er interessant, og det forteller jeg mer om i magasinet.

Du får lese mer om hvordan Triumph har lyktes med nye Speed Triple i Bike nummer 3.