Ducati viser oppgradert Scrambler 800 Full Throttle og ny Icon Dark for 2025
2016 er året da MotoGP skal gjennomgå store regelforandringer, og alle sykler, inklusive fabrikssykler, kommer til å se mer ut som dagens Open-sykler. Bridgestone har dermed opplyst at de slutter som dekkpartner i MotoGP etter 2015-sesongen, altså i forbindelse med de nye reglene.
Før 2009 hadde teamene flere dekkprodusenter å velge mellom, men av økonomiske årsaker ble det valgt en offisiel dekkleverandør – Bridgestone. Grunnen til at de trekker seg er ikke kjent.
Flere førere har vært åpenlyst kritiske til 2014-dekkene, men selv om det kan skyldes personlige preferanser, var Australias GP i fjor en ren PR-katastrofe. Dekkene klarte ikke den nye asfalteringen, racene ble kortere, og sykkelbytte ble innført som konsekvens. Bridgestone var imidlertid ikke de eneste som hadde problemer. Også Dunlop – dekkleverandør til Moto2 – slet med det samme.
Allerede nå ryktes det om hvem den nye leverandøren blir. Dunlop, Pirelli og Michelin er klare kandidater.