Blogg: Bikes prosjektsykkel er snart klar

Slik begynte det, men hvor skal det ende? Se fullføringen av Bikes vinterprosjekt i de to neste utgavene av magasinet.

De av dere som har hengt med og lest de seneste utgavene av Bike, vet at jeg ble overtalt av kollegaene mine på redaksjonen til å begynne å demontere min 40 år gamle BMW R90/E.

”Bygg noe kult, for slik kan den ikke se ut”, lød det fra deres side av redaksjonen. Dette var sent i høst, og jeg hadde nettopp fått sånn noenlunde orden på det gamle øket jeg kjøpte i min tid som blakk høyskolestudent.

Så klart hadde jeg vært fristet til å gjøre noe morsomt ut av den allerede fra starten av. Men av økonomiske og tidsmessige grunner hadde jeg fokusert på å få sykkelen til å gå bra maskinelt, og det gjorde den ennå. Jeg hadde derfor ingen større lyst til å begynne å pirke i vasen med el-kabler og skitne kontakter. Eller ta en nøye kikk på svinglagre og svampete støtdempere.

Påtrykk fra mine arbeidskamerater, som sannsynligvis helst ville se meg nedoljet og dypt begravd i gamle BMW-deler, virket. Dette, og ønsket om å studere tilbudet på bolt on-utstyr som retrotrenden har betydd for dere lesere, puffet meg over kanten. Bygging av drømmescrambleren var dermed i gang.

Dere som vil se hvordan byggingen har gått hittil, kan ta en kikk i alle utgaver av Bike fra 8.16 til det seneste, nummer 3.17. I Bike nummer 4.17 følger nest siste del av fortellingen.

Hittil har resultatet blitt over all forventning. Akkurat nå prøver jeg å tilpasse de nye lyddemperne som Bikes følgere på Instagram hjalp meg med å velge gjennom å stemme i kommentarfeltet, for jeg tror at de vil være prikken over i-en for dette bygget.

Til høyre får du se flere bilder fra prosjektets gang.
 

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser