Piaggio Group tar over importen til Norden fra januar av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi og Vespa.
Siste nytt
NMCU melder at det må settes opp sammenhengende midtrekkverk på hele strekningen mellom Buskerud og Vestfold for å kunne øke E18-fartsgrensen til 110 km/t. Mellom Eik i Buskerud og Horten i Vestfold er det wirerekkverk.
Statens vegvesen Region sør meldte først at de ville sette opp wirerekkverk overalt der midtrekkverk mangler på strekningen med planlagt økt fartsgrense. Med bakgrunn i deres beslutning om å opprettholde forbudet avviste imidlertid Samferdselsdepartementet dette ønsket, men ga tillatelse til bruke av wire for å "tette hullene" i rekkverket på strekningen. Til sammen utgjør dette ca 1100 meter. Begrunnelsen er at strekningen allerede har wire, og at det ville ha blitt teknisk krevende og dyrt å bygge stålskinnerekkverk inn i det eksisterende wirerekkverket.
Satser på at det er et engangstilfelle.
Departementet har støttet motorsyklistenes syn i wirerekkverkssaken helt siden forbudet kom i 2006, så selv om departementet har gitt tillatelse for disse korte strekningene, har NMCU ingen grunn til å tro at ting vil skli ut. Det er nok heller et engangstilfelle av praktiske årsaker. Derfor melder NMCU at de godtar departementets avgjørelse uten å protestere.
Men NMCU advarer om at de ikke vil akseptere noen omkamp fra Statens Vegvesens side. Standpunktet er fortsatt «ikke wire».