Vinterlagring nærmer seg

Vinterlagring kan selvfølgelig gjøres på denne måten, men medlemmer av NMCF tilbyr en bedre løsning!

Vi fikk inn en pressemelding fra NMCF som absolutt er verd å se nærmere på:

Når du bruker din lokale NMCF-forhandler til vinterlagring er du ikke bare sikret at motorsykkelen din er lagret tørt og trygt gjennom vinteren: Du kan også be om en tilstandsrapport som viser eventuelle feil eller mangler, og dermed være sikret at din MC er feilfri og helt klar for neste sesong.

NMCF er opptatt av at syklene som ruller på norske veier skal være sikre og forsvarlig i bruk. Derfor tilbyr forhandlerne en sjekk eller en utvidet tilstandsrapport i forbindelse med vinterlagring av motorsykler.
-Det er en ekstra trygghet for kundene å vite at vi som faghandler tar vare på sykkelen, går nøye gjennom den og utfører nødvendig vedlikehold eller reparasjoner, slik at den er klar for neste sesong, sier Espen Sæle. Han er verksmester hos en av landets 37 NMCF-forhandlere.

NMCF har forhandlere spredt over hele Norge. Alle disse har gjennom en autorisasjon forpliktet seg på flere områder – også når det gjelder MC-sikkerhet. Forhandlerne tilbyr vinterlagring, som ofte tas i kombinasjon med en tilstandsrapport.

Ekstra sikkerhet og trygghet

  • Motorsyklene som ruller rundt på norske veier er i gjennomsnitt 20 år, så en tilstandsrapport er smart å ta med jevne mellomrom. Både nye og eldre motorsykler trenger jevnlig tilsyn og vedlikehold. Vi vet at mange motorsyklister har god MC-kunnskap og utfører mye av vedlikeholdet selv. Men det er ikke alle som har den nødvendige kunnskapen, utstyret eller tiden det krever å vedlikeholde en motorsykkel. Da er det en trygghet at sykkelen kan få en full gjennomgang hos NMCF-forhandleren, sier Olaf Olstad i NMCF.

Sjekker mange punkter

NMCF-forhandlerne sjekker flere punkter når de gjennomfører en tilstandsrapport. Tilstandsrapporten er grundig og mer utvidet enn en standard sjekk som tas i forbindelse med vinterlagring. Hør med din NMCF-forhandler hva de tilbyr.

Dekk, bremser, hjullager, styrelager, støtdempere, lys, drev, kjede og forstillingen er blant komponentene som blir sjekket. Espen Sæle, som er verksmester os Speed Motorcenter i Sandefjord, sier:
-Det er ikke uvanlig at vi oppdager feil eller mangler i forstillingen på de syklene vi sjekker. Spesielt styrelager er utsatt på litt eldre sykler. Og det er viktig at disse manglene repareres. Det utgjør jo en stor del av sikkerheten når man kjører motorsykkel.

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser