I går fortsatte testene på Valencia. Yamahas fabrikksteam pakket dog sammen allerede på tirsdag og anså seg som ferdige for denne gangen. Resten fortsatte ufortrødent, og Márquez var nok en gang raskest. Smith imponerte med nest beste tid, tre tiendeler fra Márquez.
Umulig å endre ting over natten.
Cal Crutchlow har erstattet Nicky Hayden som fabrikksfører hos Ducati, og han er nummer tolv på listen etter de tre testdagene. Crutchlows bestetid var 1.31,875, og det er to tiendeler bak Dovizioso, og over ett og et halvt sekund bak Márquez. Crutchlow har sagt før at ingen ting kan endres over natten.
– Alle Ducati-førere kjører på samme tider, sier Crutchlow. – Jeg tror det er positivt for meg, siden det er første gang jeg kjører sykkelen, og jeg kjører allerede på samme tider som de andre. Det er nesten umulig å kjøre raskere.
Gigi Dall’lgna, ny sjef hos Ducati Corse, var på plass for å lytte til hva førerne hadde å si. Han har selv konstatert at om nødvendig må de bygge en helt ny Ducati. Alle de fire Ducati-førerne satte rundetider innenfor en margin på 0,4 sekunder.
– Problemet er tid, og det har vi ikke mye av. Som Gigi har sagt, kommer personalet og strukturen først. Men forventer jeg å vinne det første racet neste år på ny sykkel? Nei. Men jeg tror at på Sepang (testdagene i begynnelsen av februar, Bike anm.) har vi fått noe annet, eller i det minste kommer vi til å teste svært forskjellige ting, avslutter Cal Crutchlow.