Triumph Tiger Sport 800 Tour: langtursykkel uten ekstrakostnader

Komplett og klar for langtur: Tiger Spoirt 800 Tour

Triumphs nye Tiger Sport 800 Tour får fabrikkmontert bagasje, komfortoppgraderinger og den herlige trippelytelsen i mellomklasse touring – alt inkludert i prisen. Med andre ord: Ingen stygge ekstrakostnader. Den eksisterende 800-plattformen får et bestemt dytt mot touring-siden av spekteret. Utgangspunktet er den den velkjente Tiger Sport 800. Samme 800cc trippel, samme livlige karakter, samme responsive manøvrerbarhet. Men Tour-versjonen får i tillegg en komplett pakke med langtur-oppgraderinger. Varmehåndtak, håndbeskyttere, midtstøtte og Triumphs doble komfortsete er standard. Det er også integrert bagasje: fargematchede sidevesker med 57 liter bagasjeplass og en 49-liters toppboks – komplett med doble ryggputer, alt montert på et aluminium festesett. TPMS blir også en del av elektronikkpakken, noe som gir mer trygghet på motorveikjøringen.

Triumph har også gitt Tour to nye fargevalg. Matt Cobalt og Carnival Red brukes både på karosserideler og bagasje, noe som gir den et helhetlig utseende i stedet for detdman får nar man legger til ekstra tilbehør etter kjøp. Ytelsen er kjent territorium, med trippelmotoren som yter oppgitte 113 hk ved 10 750 o/min, og med mesteparten av dreiemomentet tilgjengelig i mellomregisteret. En sekstrinns girkasse med Triumph Shift Assist er standard, og chassisoppsettet speiler Sport: Showa-fjæring foran og bak, med justering der du ønsker det og separat forspennregulering for for turer med passasjer. Radialmonterte kalipere biter i to 310 mm skiver foran, og Michelin Road 5-dekk tar seg av sportstouring-egenskapene.
Tour beholder sin romslige kjørestilling, men har et oppgradert komfortsete, sammen med en justerbar vindskjerm og deflektorer for forbedret vindbeskyttelse. Til tross for at den leveres fullt utstyrt og fullastet, oppgir Triumph kjøreklar vekt til 232 kg (inkludert bagasje), noe som betyr at den ikke skal føles uhåndterlig i byhastigheter. Elektronikk er også på plass: tre kjøremoduser (Sport, Vei, Regn), ride-by-wire, valgbar traction kontroll og optimalisert kurve-ABS og TC. Triumphs tilkoblingssystem med navigasjon og Bluetooth sitter bak et kombinert LCD/TFT-dashbord, og belysningen er full LED.

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser