Piaggio Group tar over importen til Norden fra januar av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi og Vespa.
Siste nytt
Triumph Tiger har lenge vært en populær sykkel for eventyrlystne motorsyklister. Den første tigeren ble lansert allerede i 1981, og da var motoren en tosylindret og luftkjølt parallelltwin på 744 kubikk. Denne modellen forsvant like fort som den kom.
Med Triumphs gjenoppstandelse ble en ny Tiger lansert i 1993. Denne versjonen hadde en væskekjølt og tresylindret rekkemotor på 885 kubikk. Det medførte 85 hestekrefter. I 1999 kom Tigeren igjen i ny versjon. Nå med bensininnsprøytning og 87 hestekrefter. Og i 2001 var det på tide med en oppdatering igjen. Modellen fikk nok en gang ny design og motoren vokste til 955 kubikk med 105 hestekrefter. I 2005 frisket de den opp igjen med helsmidde aluminiumshjul.
Motoren i den nye Tigeren er av samme modell som i Speed Triple og Sprint ST. Den nye rammen og svingarmen er av aluminium. Både foran og bak har nye 17-tommers eikehjul blitt montert. Forgaffelen er opp-ned modell og er fullt justerbar. Støtdemperen bak tilbyr justering av fjæring- og returdemping. De doble firstempelskaliperne foran er radielt monterte, og biter rundt de 320 millimeter store bremseskivene. Bak bremser en tostempelskaliper.
Mer om denne nyheten i Bike 2/07.