Svensk el-motorsykkel

I den senere tiden har en rekke elektriske motorsykler kommet fra flere mer eller mindre kjente produsenter.  På Eicma-messen i Italia viste både Harley-Davidson og Kymco el-modeller. I tillegg til de etablerte merkene, som Zero og Energica, får vi se mindre produsenter gro til på det relativt nye markedet som el-motorsyklene består av. 

Regent har, til forskjell fra konkurrentene, tatt el-sykler inn på retro-markedet. Regent No.1 er et konsept som bygger på gammel design i et chassis bygd på en stålramme med Öhlins-fjæring og ISR-bremser. Den skal trille på 18-tommers trådeikefelger, og ha en tørrvekt på 110 kilo. 

Motoren kommer med automatkasse, og skal ifølge opplysninger produsere et maksimalt dreiemoment på 210 Newtonmeter, og gi en effekt på opp mot 12-18 hestekrefter. Batteripakken på 72V-30 Ah skal kunne lades opp på tre timer.

Hva prisen vil lande på og når den kommer i produksjon, er imidlertid ikke klart ennå.