Leks Motor AS: På vei mot 20 millioner i omsetning etter 6 måneder
I 1978 ble samarbeidet mellom Yoshimura og Suzuki innledet, og dette skulle vise seg å bli både langvarig og fremgangsrikt.
Yoshimura, som er kjent for trimming og eksosrør, ble startet av Hideo «Pops» Yoshimura allerede på 50-tallet i Japan. Han var i opprinnelig flymekaniker i etterkrigstiden, men ryktet spredte seg blant amerikanske soldater stasjonert i Japan om at han kunne modifisere motorsykler slik at de gikk bedre og ga mer effekt med eksisterende deler.
«Pops» Yoshimura var fascinert av racing, spesielt Daytona-racene. Etter et besøk i USA og racet i Florida bestemte han seg for å starte Yoshimura R&D Amerika.
Yoshimura ble en del av den nystartede Superbike-serien AMA i 1976. Han jobbet først med Kawasaki, men etter en beskjeden start i AMA startet samarbeidet med Suzuki racing i 1978.
Samarbeidet fikk en flying start på Daytona 200, da Steve McLaughlin vant på en Suzuki som var kittet av Yoshimura. Året etter gjorde Suzuki og Yoshimura rent bort ved å ta samtlige pallplasser i sesongens Daytona 200-race.
Resten er historie.