Spennende fra Husqvarna

STR 650 CRC er navnet på prototypen som har mye til felles med Ducatis Hypermotard. Modellen er en utpreget gatemotard, men her er det en ordinær ensylindret 650-motor, med fireventilsteknikk og væskekjøling som er hjertet.

I pressekitet snakkes det om en toppeffekt på mer en 650 hester, men vi antar at vi må nøye oss med rett over 65…

Mye snacks
El-start, sekstrinns girkasse, påkostede fjæringskomponenter og radielt monterte bremsekalipere følger normen. Den justerbare rammen, med en spennende kombinasjon av box- og rørseksjoner, er betydelig mer innovativ. Likeså plasseringen av tenningslåsen, i tanken rett foran tanklokket.

Både blink- og baklys er av LED-type. Tanken rommer 13 liter, tørrvekten angis til 132 kilo og bakdekket måler 160 millimeter, akkurat som på racesyklene.

Når sykkelen går i produksjon forventes den å få en svensk prislapp på 8 000 euro, hvilket betyr at du kan plusse på en haug med tusenlapper for å få norsk pris.