Støtter kravet om tettere oppfølging av teknisk tilstand på MC og nye krav til sikkerhetsutstyr
Siste nytt
Bike har nylig prøvekjørt Benelli Tre 1130 K, en sykkel med et bruksområde like bredt som effektregisteret er langt. Prøvekjøringen kan du lese i Bike nummer 5 som er i salg fra 17. april.
Benelli har en lang historie. Den starter så langt tilbake som i 1911 da Teresa Benelli samlet sammen alle sparepengene hun hadde for å skaffe arbeid til sine seks sønner; Giuseppe, Giovanni, Francesco, Filippo, Domenico og Antonio. Målet var å tjene penger på motorsykkelreparasjoner.
I 1920 bygde Benelli deres første sykkel, en totakts ensylinder på 75 ccm. Motoren ble satt inn i en pedalsykkelramme! Året etter laget de deres første motorsykkel med egenprodusert motor. Dette var en 98-kubikker.
Veien for Benelli frem til i dag har inneholdt racing på høyt nivå med flere av modellene, store økonomiske problemer og oppkjøp av kinesere. Fortsatt foregår alt av produksjon i Italia. Tre 1130 K er en av modellene som settes sammen her.
Bike har prøvekjørt Tre-K, og du kan lese hele prøvekjøringen i Bike nummer 5 som altså er i salg fra 17. april.
Tror du Benelli har en fremtid i Norge?