Støtter kravet om tettere oppfølging av teknisk tilstand på MC og nye krav til sikkerhetsutstyr
Siste nytt
Fjorårssesongen var et læreår for Rossi. Han hadde nettopp byttet ut sin trofaste teamsjef Jeremy Burgess, som har stått ved hans side siden debuten i klassen i 2000, og han hadde ikke rukket å lære sin nye teamsjef Silvano Galbusera fullt ut å kjenne. Dessuten var Yamahaen ennå ikke helt tilpasset stilen hans og måten å kjøre på, siden Lorenzo tidligere hadde vært guden i teamet, og alt var bygget opp rundt ham som person.
Teamet jobbet steinhardt hele sesongen, og dette merket en også på resultatene på banen. Fabrikken har ikke akkurat ligget på latsiden i vinter heller, og neste uke prøvekjøres 2015-sesongens Yamaha M1, med sømløs girkasse ikke bare ved oppgiring, men også ved nedgiring. Akkurat som Honda hadde allerede i fjor.
På grunn av utviklingen i fjorårssesongen og Rossis egen tilpasning til materialet, føler han at potensialet absolutt er der for ny suksess. Definitivt muligheten for først og fremst å kunne ta opp kampen mot Marquez, men også øvrige Honda-førere, som anses som de tøffeste motstanderne.
– Jeg vil bare ha fokus på å gjøre mitt beste, på å vinne så mange race jeg kan. Så… ja, jeg tenker også på min tiende tittel, fortalte Rossi under Yamahas teampresentasjon.
Det skal bli spennende å følge testene fra Malaysia 4.-7. februar.