Leks Motor AS: På vei mot 20 millioner i omsetning etter 6 måneder
Det er kanskje ikke så interessant med nye dekaler, men jeg ble svært fornøyd med finishen på sykkelen efter å ha freshet opp dekalene for litt siden. Det skal fikses litt mer på den før helgen, men først er det crossbussen som må få litt kjærlig omsorg i form av nye bremseskiver. Vi har en VW Transporter T5, en 2.5 TDI som har gått 43 000 mil. Jeg vet ikke om vi har hatt flaks, men enn så lenge har den gått nesten knirkefritt. Det eneste problemet med å ha en gammel bil er imidlertid at mekkestundene, som tross alt må til med jevne mellomrom, alltid blir sene netter. Siden det alltid er første gang vi gjør noe, tar det jo hundre år å finne ut av hvordan det skal gjøres. Men vi lærer etter hvert. Visning er bestilt i dag, så det er gått med en god del timer til å bytte både foran og bak.
Prisforskjellen på bremseskiver var ellers markant mellom hjemlige Mekonomen og i Tyskland, der jeg fikk kjøpt et sett til 1 500 kroner. Jeg tør ikke engang tenke på hva originaldelene koster …
Forrige natt fikk jeg selskap av kameraten min, Stefan, som også har vært skadet den seneste tiden. Egentlig litt koselig å drikke folköl og slå løs bolter som har rustet fast. Det gir en viss tilfredshet i å få jobben klar.
Ingen kjøring for meg ennå, altså, men endelig begynner hånden å føles grei igjen. Jeg er litt opptatt med ferie neste uke, men deretter blir det treningsleir for å komme i gang igjen. Kjøreabstinensen er jo temmelig voldsom. For en som må kjøre mer enn det er dager igjen til Novemberkåsan, var det jo lite smart å pådra seg et par knuste bein i hånden. Men jeg får bare gjøre det beste ut av det.
Ellers er vel det mest interessante som skjer i enduroverdenen akkurat nå nye Husqvarna 2017, som Joachim Ottosson prøvekjører. Han har forresten også kjørt Beta RR, og disse prøvekjøringene kommer på trykk etter hvert. Ellers er det nok Red Bull Romaniacs som er det morsomste å følge med på akkurat nå, og her finner du resultatene.