Nye Kawasaki Ninja ZX-10R og ZX-10RR for 2026

Den gatevennlige Kawasaski Ninja ZX10R får en rekke oppgraderinger for 2026

Pressemelding, redigert

For 2026 løftes modellen til et nytt nivå med en rekke endringer og oppgraderinger. Det mest markante er et nytt aerodynamisk design med store vinger som øker marktrykket ved høy fart. Dette forbedrer følelsen med fronten i sving og bidrar til raskere rundetider. Da vinkelen på vingene ble bestemt, vurderte Kawasaki-ingeniørene balansen mellom løft og luftmotstand. Med større vingeflater har marktrykket økt med omtrent 25 %, noe som gir bedre stabilitet og grep. Nye, kompakte hybridlykter (projektor/reflektor), et redesignet Ram Air-inntak og aerodynamiske vinger, gir Ninja ZX-10R et distinkt og kraftfullt design i 2026 i tråd med resten av Ninja-familien.
Motoren kombinerer rå kraft med presis kontroll, og er optimalisert for jevn og forutsigbar respons gjennom hele svingen – en avgjørende egenskap på bane. Den nye Euro5+-motoren beholder den kraftige følelsen av ytelse fra forgjengeren, men med lavere utslipp, blant annet takket være en ekstra O2-sensor. BFF (Balance Free Front Fork) og BFRC lite (Balance Free Rear Cushion) sørger for optimal balanse mellom for- og bakfjæring og lettere, mer presis manøvrerbarhet. Justert chassisgeometri – tilpasset effekten av de nye vingene – bidrar til bedre bakhjulsgrep og økt stabilitet gjennom sving. Brembo M50 monobloc-kalipere, store 330 mm bremseskiver og en radial bremsepumpe gir bremseytelse på toppnivå.

ZX10RR er mer baneorientert og får de samme oppgraderinger som ZX10R

I førermiljøet finner du en større 5” hel-digital, moderne TFT-fargeskjerm. Skjermen tilbyr flere funksjoner enn tidligere, og via Rideology The App Motorcycle kan føreren koble sykkelen til smarttelefonen for å få detaljert informasjon og justeringer. Nytt for 2026 er blant annet Turn-by-Turn-navigasjon og stemmestyring – funksjoner som gjør Ninja ZX-10R enda mer praktisk i hverdagen. For 2026 viderefører den baneorienterte Ninja ZX-10RR tradisjonen med topp komponenter: Pankl råder og stempler samt stålarmerte bremseslanger foran. Justerbar Öhlins-styredemper med dobbelrør design er nå standard på både ZX-10RR og ZX-10R.
Ninja ZX-10R og ZX-10RR blir enda mer finslipte for 2026 – med forbedret ytelse, lavere utslipp, flere assistansesystemer og et nytt aerodynamisk design med vinger som øker marktrykket.

Farger: ZX-10R: Lime Green / Blue 24, * Metallic Matte Graphenesteel Gray / Metallic Spark Black / Lime Green
ZX-10RR: Lime Green

Assistanse systemer på Ninja ZX10R og Ninja ZX-10RR:
KCMF – Cornering Management Function
S-KTRC – Sport Traction Control
KLCM – Launch Control
KIBS – Integrated Braking
Kawasaki Engine Brake Control
Power Modes
KQS – Quick Shifter
Integrerte kjøremoduser
Elektronisk Cruise Control

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser