Ducati viser oppgradert Scrambler 800 Full Throttle og ny Icon Dark for 2025
At nye Suzuki GSX-R1300 Hayabusa K8 kommer til å beholde sitt kubikkantall også neste år er vanskelig å tro. De siste opplysningene vi har fått forteller om en motor på 1340 kubikks slagvolum. Dette er sannsynligvis for å matche Kawasakis ZZR 1400, som leverer nesten 200 hestekrefter.
Hittil har ikke Suzuki presentert den nye Hayabusans motorkapasitet, men spekulanter regner med en motor som er «bedre på alt», med mer effekt og større dreiemoment enn dagens utgave.
Amerikanske kolleger oppgir «en effektøkning med 11 til 12 prosent» sammenliknet med dagens 175 hestekrefter. Det betyr i sårfall at Hayabusan da vil levere 196 hester med den nye motoren (eller 179 på bakhjulet om man vil)!
Toppfarten ventes likevel, ifølge en felles overensstemmelse mellom de japanske produsentene, å bli begrenset til 300 kilometer i timen.
I Europa presenteres modellen i Roma nå på måndag, nærmere bestemt den 2. juli.
Disse bildene kommer fra USA og der foregår presentasjonen i morgen, fredag.
Hva synes du? Trenger Hayabusa mer effekt? Bør 300-grensen bort? Kommenter under!