Nye Ducati Multistrada 1260

Den nye versjonen av Multistrada har fått en variant av samme motor som også sitter i muskelglideren XDiavel. Motoren har en lengre serviceintervall, og den skal gi et mer letthåndterlig effektregister.

Kraftkilden er montert i en ny ramme som blant annet har fått styrevinkelen økt med en grad, til 25. Svingarmen er ny og hele 48 millimeter lenger. Svingarmen skal underlette kjøring med last og/eller passasjer, og gjøre motorsykkelen mer stabil.

1260 S får det semiaktive Skyhook-systemet for støtdempere også til 2018. Alle tre versjonene av Multistrada 1260 har nye 340 gram lettere aluminiumfelger, med Y-formede eiker.

I tillegg til de kosmetiske racing-attributtene har Pikes Peak-versjonen fått smidde aluminiumfelger som er tre kilo lettere enn dem hos de andre versjonene.
 
Multistrada 1260 er også utstyrt med en ny, stor TFT-skjerm som gir føreren all informasjon man trenger.
Nye D air er en fullutstyrt variant av Multistrada som er forberedt for Daineses trådløse system, som kobles til deres airbag-utstyrte kjøreutstyr.

https://www.youtube.com/watch?v=5IlmIOCIIJ8

Ducati Multistrada 1260
DISPLACEMENT 1.262 cc
POWER 116,2 kW (158 hp) @ 9.500 rpm  
TORQUE 129.5 Nm (95.5 lb-ft) @ 7,500 rpm 
DRY WEIGHT 209 kg (461 lb)
SEAT HEIGHT Adjustable 825 – 845 mm (32.5 – 33.3 in)
SAFETY EQUIPMENT Vehicle Hold Control (VHC), Riding Modes, Power Modes, Ducati Safety Pack (Bosch Cornering ABS + DTC), Ducati Wheelie Control (DWC)
MAINTENANCE SERVICE INTERVALS 15,000 km (9,000 miles) / 12 months