Leks Motor AS: På vei mot 20 millioner i omsetning etter 6 måneder
I 2016 viste Ducati sin første enduromotorsykkel, eller travel enduro, som de selv kaller den. Multistrada Enduro kom da som en 1200-kubikker. I dag er den oppdaterte motoren på 1262 kubikkcentimeter. 158 hester skytes ut av motoren, som har fått variable kammer – dette ble lansert på Multistrada i fjor.
Kombinasjonen av større sylindervolum og den variable timingen på kamakslene skal gjøre den mer lettkjørt enn tidligere. Sving-ABS, traction control, wheelie control og vehicle control er standard fra fabrikken. Dobbeltvirkende quickshifter underletter kjøring med motorsykkelen, først og fremst ved offensiv gruskjøring.
For den som vil kjøre langt i skogen eller utenfor løypa, har fabrikken utstyrt sykkelen med en 30-liters tank, som gir en rekkevidde på drøyt 45 mil. Hjuldimensjonene på 19 tommer foran og 17 tommer bak gjør at det finnes et bredt sortiment av dekk for den som ikke bare vil holde seg på asfalten.
Motorsykkelen har fått et oppdatert førermiljø der alt er lavere, slik som tyngdepunkt, sal og styre. Instrumenteringen kommer i form av en 5-tommers TFT-skjerm med oppkoblingsmuligheter til Ducatis Multimedia System via bluetooth. Multistrada Enduro er kompatibel med Ducatis nye app, Ducati Link. Dette er en app til din smarttelefon, som gjør det mulig for deg å stille inn motorsykkelen via appen når det gjelder last og Ride Modes, og der du kan gjøre personlige innstillinger etter smak og behag.