Ny Softtail fra H-D

OBS: Hele denne teksten er hentet fra presseskrivet. Vi har kun fjernet de saftigste adjektivene:

Nye Blackline kombinerer tre av de viktigste elementene ved det å kjøre motorsykkel; et ærlig og bøllete utseende, en heftig forbrenningsmotor med rene linjer, og den lange sorte linjen med asfalt som strekker seg foran deg.

Blackline representerer balansen mellom det å være tro mot det opprinnelige og det å gjøre opprør mot konvensjoner. Resultatet er et customutseende som er ekte og funksjonelt. En kombinasjon av visuelle elementer fra de opprinnelige bobbene, og den rå, grove stilen som kjennetegner dagens unge custombyggere, gjør Blackline til en sykkel som kommer til å vekke lysten til å kjøre. Uansett alder.

Slank og kompakt
Kort bakskjerm over et smalt 144 mm dekk understreker hardtailprofilen. Kompakt frontlys og speedometer sitter lavt på den brede FX-fronten – men akkurat så mye krom at det sorte ser ekstra sort ut. Sorte felgkanter er siste detalj som forsterkerinntrykket av styrke og temperament.

Øynene faller på en Big Twin-motor kledd i sort og sølv, og på den nye bensintanken med rene linjer. På det lave setet, faktisk det laveste Harley-Davidson kan tilby og på det nyeSplit Drag™ styret montert direkte til toppen av trippelkronen.

Skjult Softail-demping bidrar til en komfortabel, men samtidig aggressiv kjørestilling. En balansert, fastmontert Twin Cam 96B™ motor sørger for en stor kjøreopplevelse.

Hovedtrekk ved 2011-modellen Blackline:
– Ny styling på motorblokken
– Motorblokken er lakkert i sort blank pulverlakk på sylindertoppene, motorblokka, primærdekslet og sidedekslet på girkassa, og sylindrene pulverlakkert i sølv med polerte kanter. Derby cover og Timing cover er krommet.
– Fastmontert, balansert Twin Cam 96B™ V-Twin motor med Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI), som gir 125 Nm /92 ft. lbs. maks dreiemoment ved 3250 rpm.
– 6-Speed Cruise Drive® girkasse.
– Nytt ovalt luftfiltercover i glitrende krom.
– Ny Black Denim pulverlakkert ramme og svingarm.
– Nye aluminium eikehjul med sorte felgkanter. Forhjulet er 21 x 2.15 tommer, bakhjulet er 16 x 3 tommer. Dunlop® D402 dekk er MH90-21 foran og MU85B16 bak.
– Ny FX front med sort pulverlakkert trippelkrone og sortlakkerte nedre gaffelbein.
– Nytt Split Drag™ styre med ledningene lagt inni styret, som er montert direkte til toppen av trippelkronen.
– Ny asymmetrisk 18.9 liter Softail bensintank er linjeren på venstre side, med et lavtsittende tanklokk på høyre side. «Blackline» midtkonsoll flyter nedover tanken i ett stykke, såvidt høy nok til å dekke bensinpumpen.
– Nytt analogt speedometer montert til trippelkronen på en brakett som også inkluderer indikatorlys. LCD skjerm på speedometeret som inkluderer informasjon om reservetank og estimert kjørelengde til tanken er tom.
– Ny kappet bakskjerm med kombinerte baklys/bremselys/blinklys i sorte hus, og en ny skiltholder/festebrakett til lysene som sitter så lavt på skjermen som mulig.
– Nye forsterkede bakskjermfester lakkert i Black Denim pulverlakk.
– Nytt dypt todelt sete for fører med passasjerpute. Sittehøyde er 660mm, som er den laveste sittehøyden Harley-Davidson kan tilby. Avstanden mellom fronten på setet og bensintanken gjør at øvre del av rammen kommer til syne.
– Ny 146mm-diameter hovedlykt i sort blankt hus.
– Polert fremflyttersett med fothvilere og gir/brems foran fører.
– Over/undermontert krom «shotgun» eksos.
– Sikkerhet med ABS, alarm og startsperre.

Hva sier du så om denne?