Ny krisedag for Ullevålseter

Pål Anders forteller at dagens kjøring absolutt ikke svarer til forventningene og at han sliter med å finne flyten. Den nye 450-en er en mye mer «aggresiv» sykkel enn hva han er vant til, og dette gjør at han blant annet kjører mer ustabilt og bremser for mye inn i svingene. Pål Anders sliter også med fjæringen på sykkelen sin, noe som skal være justert mykere til dagens etappe.

Mandagens resultater:
1. Cyril Despres 3.19.11
2. Marc Coma (+1.49)
3. David Casteu (+3.46)
28. Ullevålseter (+20.08)

Sammenlagt etter 2 etapper:
1. Cyril Despres
2. Marc Coma (+2.35)
3. Ruben Faria (+6.13)
29. Ullevålseter (+33.24)

Ny dag, nye muligheter
I dag blir det 2 spesialetapper, hvorav den første spesialetappen blir en ørkendel, og den andre spesialetappen blir en skogsdel. Lastebilene fritas for å kjøre siste spesialetappe i dag, grunnet at det blir for vanskelig å passere trær med tykke greiner. Det fortelles at denne delen av strekningen består av meget tett skog.

Totalt skal det forseres 752 kilometer og hele 521 av disse er spesialetappe, altså hvor det tas tid. De resterende kilometrene er transport. Det er med andre ord mange minutter å kjempe om i dag og derfor er det også desto viktigere at Ullevålseter finner seg til rette og får opp dampen.

Tror du toget allerede er gått med tanke på sammendraget, eller vil maskinen Ullevålseter gjøre som tidligere og virkelig slå til jo lenger ut i løpet vi kommer?