Mv Agusta F4R får mer effekt

For ikke å konkurrere for mye med nyankomne F4RR har den vanlige R-modellen fått 195,2 hestekrefter i stedet for 201, selv om de altså deler motor. Det er uansett en relativt klar forbedring målt mot 2011-modellen som har 186 hester.

Chassiset er uforandret, hvilket betyr en 50 mm opp-ned gaffel fra Marzocchi og bakdemper fra Sachs. RR-modellen har mer eksklusive komponenter fra våre svenske venner i Öhlins. F4R skal tilbys i to farger; rød/grå eller hvit/grå.

Vektkamp
Tørrvekten er fortsatt 192 kilo, noe som ironisk nok kommer til å være i høyeste laget siden Ducatis nye superbike Panigale veier inn på 179 kilo fulltanket. Ja, hvis det stemmer.

Hva tror dere om de italienske produsentenes metode med å dele opp en modell i flere deler. Er det noe japanerne burde kopiere, som med Yamaha YZF-R1 SP?