Etter mange rykter og spionbilder er den nå offisielt lansert – MV Agustas nye versting F4 RC (Reparto Corse = racingavdelningen). Sykkelen leveres gatetrimmet og yter 202,5 hestekrefter, men det følger med en racingpakke som inneholder Termignoni-system og spesialtilpasset ECU (pluss karbonfiberkuts, quick release-tanklokk og litt annet smått og gott), som høyner effekten til 212 hestekrefter ved 13 600 rpm.
I gatetrimming veier F4 RC hele 7 kilo mindre enn F4 RR, takket være blant annet 333 titanbolter og 11 karbonfiberkåper. Med racetrimming sparer en ytterligere 6 kilo, og den veier da 13 kilo mindre enn RR, totalt 175 kilo tørr. Når det gjelder chassiset, har Öhlins levert fjæringen, en NIX30-gaffel foran og en TTX36-demper bak, og Brembos M50-monobloc-kalipere klemmer rundt 320-skiver.
Superbiken har selvfølgelig MV Agustas elektronikkpakke med valgfrie kjørenivåer, ABS, traction control og quickshifter. Kåpene er replikaer av de som Leon Camier kjører med i WSBK, nummer 37 står for antallet VM-titler MV har tatt. Den italienske produsenten uttaler at en bare skal produsere 250 enheter. I USA koster den 46 000 dollar.