Modifisering av Luftfilterboksen

I Suzuki sitt pressemateriale så sier de at den eneste forskjellen mellom Hayabusa og B-King som har innflytelse på effekt er eksosanlegget og luftfilterboksen så nå står luftfilterboksen for tur.

Orginalt er det to innløp til boksen på innvendig diameter på 37 mm.
Når trottlehusene er på 44mm så sier det vel seg selv at dette hørest lite ut så her må det modifiseres.

Siden B-King er relativt fersk på markedet så finnes det ingen «kit» å få kjøpe så jeg måtte grave i min «skrotekasse» for å se om jeg fant noe som kunne brukes.

Her fant jeg noen luftfiltergummier til en GSX1100EF-84 modell som jeg kunne modifisere.

Disse måler ca 50 mm innvendig så det bør bli bra mye fløde hvis jeg får disse til å passe.

Orginalt sitter det to stk resonansekammer innvendig i luftfilterboksen. Disse er vel enten til for å dempe støy eller for å hjelpe til på spesielle turtall. Siden denne motoren blir kraftig modifisert så passer sikker de ikke til motoren så disse fjerner vi.

Slik ble boksen da jeg var ferdig:

OBS: Dette bør man IKKE gjøre på en standard motor uten å følge på med å fete opp blandingen med en PCIII el. HVIS dette fungerer så vil den jo gå magrere på turtall over…tja.. 8000 rpm og fungere er jeg helt sikker på at det gjør.

Det har regnet i det siste så jeg modifiserte ennå litt til: