Milano: 1098 vokser til 1198

Modellen har fått en facelift både når det gjelder design og teknikk. Motoren er på 1198 kubikk og gir 170 hestekrefter, men Duacti har ikke bare gitt den mer effekt, de har også passet på å senke vekten. Nå stopper nåla på 171 kilo (tørr) og de har altså spart inn to kilo sammenliknet med forgjengeren.

S-modellen er enda lettere, bare 169 kilo. Merk deg at S-modellen har andre felger med sju eiker, mens den vanlige modellen har ti eiker.

4 mb minne
S-modellen har også traction control, som 1098R, samt datalogger med 4 megabyte minne, noe som er en fordobling mot tidligere. Perfekt når du vil sammenlikne rundene dine etter en dag på Våler.

Nytt for året er at den vanlige modellen kommer i hvit, mens S-modellen bare kan skaffes i rød eller svart.

Ducati slipper også en «limited edition»-modellen av 1098R som en hyllest til Troy Bayliss. Han pensjonerer seg nå fra Superbike VM og avslutter med ytterligere en verdensmestertittel, i tillegg de to han hadde fra før.