Leks Motor AS: På vei mot 20 millioner i omsetning etter 6 måneder
Norvald Haaland (1):
Fjorårets vinner truet jo faktisk med å legge opp da vi pratet med ham etter tittelen var sikret på Våler. Men så var det det med pokaler og slikt da:
-Jo, jeg var inne på tanken om å legge opp. Men det skulle jo egentlig vært kongepokal i Superbike i fjor. Så ble den utsatt til i år. Den er jo litt gjev da. For den blir jo satt opp kun hvert sjette år.
Vi er seks stykker som har kongepokal i norsk RR gjennom tidene. Klarer jeg å ta en til (Forrige i 2007) , så blir jeg den eneste med to.
“Føler meg som en tjueåring”
Når vi spør om hvordan maskineri, innstilling, og ikke minst kropp er foran sesongen, er svarene høyst positive:
-Årets sykkel (Yamaha R1) er noe lettere og med litt mer hestekrefter enn i fjor. Men dette er småbagateller. Dekkene kan derimot bli avgjørende. Dunlop har jo mange varianter, til all slags temperaturer. Disse er utviklet i Moto2-klassen. Og nå har jeg prøvd å gjøre litt mer rundt dekkene, med nye dekkvarmere som gir høyere temp før jeg kjører utpå. Satser på at det kan hjelpe meg til å være bedre med i startene.
Og så føler jeg meg som en tjueåring, og ikke som en enogførtiåring, for å si det sånn.
Blir det tørt til helgen, går jeg for seier. Blir det vått må jeg kjøre litt mer med innsiden av hodet. Vått er jo ikke min sterkeste side for å være ærlig.
Men værmeldingen har jeg sluttet å sjekke.
Det blir det det blir.
Carl Berthelsen (2):
Det er ikke til å skyve under en sofa; Den ellers så blide sørlending var meget skuffet da sesongen var avsluttet i fjor. Bike`s utskremte gikk en ekstra runde i depoet på Våler før tiden virket inne for et intervju. Misforstå rett, for Carl hadde garantert tatt en prat på strak arm, uten sutring, med en gang. Men han så litt “utladet” ut.
Det er ikke rart:
-Jeg er endelig hundre prosent frisk og rask. Det har jeg ikke vært siden 08-sesongen. I fjor slet jeg også med noe ubestemmelig som gjorde at jeg fadet mot slutten av løpene. Ble helt tom for krefter. Nå er jeg tilbake så kondisjonsmessig bra som jeg noen gang har vært.
Oppgradert sykkel, høye forventninger, og rolig oppladning.
-Nå har jeg jo kjørt noe mindre enn jeg pleier. Det har bare blitt en tur til Spania. Men der synes jeg alt fungerte.
Jeg stiller med samme sykkel som i fjor (Suzuki GSX-R1000). Men jeg har oppgradert til gass-gaffel. Hadde jo litt problemer med fronten i fjor, men den nye gaffelen har virkelig levert. Når det gjelder dekk holder jeg meg til Pirelli, som i fjor. For holdbarheten og alt annet virker fortsatt bra.
-Blir det ditt år i år, og vinner du kommende helg?, spør vi;
-Det regner jeg jo alltid med. Kan jo ikke ha en annen målsetning enn ellers. Jeg vet jo at hvert løp lever sitt eget liv, så å hardnakket påstå at jeg skal vinne, der er jeg ikke.
Men målet er å vinne sammenlagt og da bør man jo vinne så mange løp som mulig.
Så står det jo om en kongepokal, og det er jo litt gøy.
Ole Bjørn Plassen (3):
Ducati-føreren valgte å stå over fjorårets runde på Rudskogen p.g.a. spørsmålet rundt sikkerheten. Kanskje røk en enda høyere pallplassering totalt allerede i starten av mesterskapet?:
-Jeg føler egentlig ikke det. Selv om det var 50 mulige poeng å hente der, så hadde det nok blitt vanskelig uansett. Men det skjønte jeg jo allerede da jeg valgte å ikke stille. Hadde vært mye flaks, men sikkert fortjent om jeg hadde fått det til.
“Time vill Sjåvv!”
-Fikk den nye R´n (Ducati 1199 R) her om dagen. Så den blir ferdig til helgen. Men det blir jo første kjøring med den da, så forventningene er kanskje ikke de aller største til helgen.
En pallplass skal vi være veldig fornøyde med.
Men dessuten er det jo kongepokal i år. Det er jo den som er greia i norsk RR. Er jo ikke no vits at Norvald skal ha to kongepokaler, er det vel?
Vel, det er jo den som er målet, sykkelen er i utgangspunktet ganske mye bedre enn i fjor, men “Time vill Sjåvv!”…