Le Mans kval: Márquez…

Q2:

Femten minutter action! Tolv menn på hver sin tusenkubikker med sånn rundt omkring 260 hk.

Marc Márquez hadde forandret oppsettet, og ville klinke til. Med rundt åtte minutter av kvalen igjen, satt han banerekord med rundt et halvsekund. Er det mulig? Han er jo en nybegynner!
Men, det er klart. Her er en som “misbruker” alt av TC og det meste. Og forklarer enkelt at han bruker albuene for å sjekke nedleggsvinkelen. Lært av Scott Redding? 

Lorenzo 
Like bak landsmannen. 3 hundredeler bak.

Mulig mannen og fansen trodde han skulle rule i år. Og det skulle man jo tro etter de siste åra. Enter Márquez. 

Han ligger nå som 3 i sammendraget. Men man kan jo ikke engang begynne å lure på å avskrive mannen.  

Overraskelsen
Den sørget Dovi for. 3!

Men de fleste regner nok med at Dovizioso faller tilbake etter noen runder. Ducatien holder vel som vanlig bare noen få runder(?)


Så da titter vi litt nedover på listen:
Cal Crutchlow sørget for rødflagg under FP4. Hardhausen fra Isle Of Man ble liggende lenge etter en tøff smell i asfalten.

Men etter å ha bråsyklet bort til Dr. Costa, kunne han slenge beinet over en scooter etterpå, og komme seg tilbake til pit-boksen. Han rakk Q2 så det holdt, og står som nummer 4 i morgen.
Men han har nok flere ting å bekymre seg for om dagen.
Ryktene går om at Pol Espargaro overtar plassen til Cal neste sesong. Selvfølgelig fortjener Pol en skikkelig styring. Men kanskje storebror Aleix er nærmere?
Og, hvorfor ikke Smith ut?
Forøvrig mumles det om Cal i Suzuki-team. Jadda. 

 

Pedrosa gikk av midt i kvalen. Og kunne ikke svare med bedre enn en sjettebestetid. Men vent en kjempestart…
Selveste Valentino Rossi måtte ta til takke med en ganske så skuffende 8.

 

Q2: 
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 33.187s
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 33.217s
3. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 33.603s
4. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 33.609s
5. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 33.634s
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 33.639s
7. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 33.984s
8. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 34.009s
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 34.222s
10. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 34.242s
11. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 34.754s
12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 35.086s

Q1:
13. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 35.062s
14. Michele Pirro ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 35.228s
15. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 35.714s
16. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 35.770s
17. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 36.221s
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1m 36.271s
19. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 36.330s
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1m 36.596s
21. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1m 36.714s
22. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 36.768s
23. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 36.961s
24. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 37.523s
* Standard ECU.