Ducati viser oppgradert Scrambler 800 Full Throttle og ny Icon Dark for 2025
Det var forventet at KTM endelig skulle avduke KTM 790 Adventure på årets messe. Og nå er det altså et faktum. Motorsykkelen har en tørrvekt på 189 kilo, og drives av LC8c-motoren som først ble brukt i 790 Duke. Det betyr en parallelltwin som leverer 95 hestekrefter på denne offroad-baserte modellen. Her er motoren justert til å levere mer dreiemoment lavere i registeret. Det skal gi en jevnere akselerasjon og en aksjonsradius på 45 mil fra den 20 liter store tanken. R-utgaven er en enda råere utgave, som er tilpasset ekstremt terreng.
KTM 1090 Adventure R, KTM 1290 Super Adventure S og KTM 1290 Super Adventure R kommer i nye fargekombinasjoner til 2019.
Til 2019 returnerer supermoto-sykkelen KTM 690 SMC R. Drivkilden er den nyeste LC4-motoren, som byr på 74 hestekrefter og 73,5 Newtonmeter. Andre godsaker er to kjøremoduser, sving-ABS, traction control, og quickshifter. Ellers finner vi en ny ramme, fullt justerbar WP APEX-demping, og en større tank.
Den nye KTM 690 Enduro R har blitt mer fleksibel og bruker samme motor, elektronikk og chassis som 690 SMC R, men i en versjon myntet på offroad. Enduro R er utstyrt med WP XPLOR-demping som er hentet fra EXC-modellene.
KTM SX-E 5 var den siste nyheten fra produsenten. Den er basert på totaktsmodellen KTM 50 SX, men drives av en elektrisk motor. Målet var å lage en konkurransedyktig maskin som var enkel å kjøre – også for nybegynnere. Den skulle ha null utslipp, lavt lydnivå, og minimalt med vedlikeholdsbehov.