Kjølig dag på jobben

Temperaturmåleren inne i den varme bilkupeen viste 13 kalde oslominusgrader på ytterisden da jeg snikknipset MMS-bildet. Jeg må innrømme at jeg fikk litt flau smak i kjeften der jeg som motorsykkeljournalist satt i varm bil på vei til kontoret.

Senest i går snakket jeg med en importør og snakket om vinterkjøring og at jeg gjerne skulle kjørt i vinter hvis jeg hadde riktig kjøretøy. Jeg skal prøvekjøre en 125-kubikker senere i vinter. Han lovet å sette på piggdekk, og nå er det i alle fall ingen vei utenom.

Vinterkjøring på bar asfalt er i grunn ikke den aller største utfordringen, noe de neste tre hundre kilo politisyklene er et bevis på. Med gode pigger bør det ikke være noe stort probel. Eller hva?

Noen flere som kjører motorsykkel gjennom vinteren, eller er det bare noe unødvendig vas? Skriv en kommentar i feltet under!