Indian Motorcycle hever standarden ytterligere!

Pressemelding fra Indian Motorcycle 2021-01-26

Indian Motorcycle hever standarden ytterligere med FTR. Dette er den ultimate Street Tracker!

FTR-modellene er produsert for optimal «Street Performance». Kjøreegenskaper i verdensklasse.

Indian Motorcycle satte ny standard for hva man kan forvente av amerikansk V-Twin da de introduserte FTR-plattformen i 2019. Nå tar America’s første motorsykkelselskap FTR-modellene til et helt nytt nivå med 2022 utgavene av FTR-serien. FTR har allerede høstet mange lovord for sin unike styling, sterke motor og gode kjøreegenskaper, og motorsykkelen regnes blant de ypperste når det gjelder ytelse på asfalt. Med stort fokus på fintuning av motormappinger, optimalisering av fjæringsinnstillinger kombinert med brattere gaffelvinkel, kortere trail og asfaltorienterte 17 tommers hjul; leverer 2022 modellene ytelse og smidighet i verdensklasse samtidig som den oppleves mer kompakt.

Alle FTR-modellene har blitt bedre både på ytelse og kjøreegenskaper. De leveres nå med den sportslige profilen til Metzeler Sportec-dekk. Den mest eksklusive utgaven, FTR R Carbon, leveres med eksklusive Öhlins komponenter av høy kvalitet som gir suveren demping både foran og bak. Den nye motorkalibreringen gir en jevnere og mer forutsigbar gassrespons. FTR er også utstyrt med sylinderdeaktivering av bakre sylinder for å senke motorvarmen når motorsykkelen går på tomgang.

“FTR er ulik alle andre motorsykler. Den har sitt eget språk for å levere overlegen ytelse kombinert med attitude, styling og kjøreglede. Oppdateringene vi har gjort, vil imponere selv de mest kresne motorsyklistene,” uttalte Mike Dougherty, president for Indian Motorcycle. ”Indian Motorcycle har alltid presset grensene for hva en motorsykkel kan prestere, vårt fokus er på innovasjon og kontinuerlig forbedring, og jeg mener at den nye FTR er et godt eksempel på dette.”

I tillegg til sin amerikanske arv, ikoniske design og klasseledende passform og finish, leveres FTR med en 110mm (4,3-tommers) digital berøringsskjerm og en væskekjølt V-twin-motor på 1203cc som produserer 92 kW (123 hk) og et dreiemoment på 120Nm (88.5 ft-lb). Med dens perfekte balanse mellom stil og ytelse gir FTR-serien en overlegen kjøreopplevelse.

“FTR byr på en helt unik opplevelse, som alle typer motorsyklister vil elske. Målet vårt var å bevare FTR sitt DNA, samtidig som vi ønsket å forbedre og foredle sykkelen,” sa Ben Lindaman, produktdirektør for Indian Motorcycle. ”Sluttresultatet er en fantastisk, enestående motorsykkel som oser av karakter og som ber deg om å vri på gassen og komme deg ut på gata.”

Følgende forbedringer har blitt gjort på FTR modellene:

FTR, FTR S & FTR R Carbon

FTR-, FTR S- og FTR R Carbon modellene er utstyrt med 17-tommers felger i støpt aluminium og Metzeler Sportec gatedekk. En perfekt kombinasjon som resulterer i presis håndtering. Brattere gaffelvinkel på 25° og kortere trail på 99,9 mm bidrar også til forbedrede kjøreegenskaper. Mindre hjul, kombinert med sykkelens fremre og bakre demping, som tilbyr 120 mm vandring, bidrar til 36 mm lavere sittehøyde. Dette gjør sitt til at flere vil finne seg komfortable på en FTR. I tillegg har ProTaper-styret blitt 40 mm kortere for å gjøre sykkelens enda smidigere og gi føreren mer kontroll.

Disse tre modellene leveres nå med fullt justerbar demping både foran og bak. I tillegg kommer de med sylinderdeaktivering for å senke motorvarmen når motorsykkelen går på tomgang. Den nye motorkalibreringen forbedrer også kaldstart.

Hver FTR-modell har en rekke standardfunksjoner som overføres fra tidligere utgaver. Opp ned gaffel i front, sammen med radialmonterte doble Brembo-bremser, gir føreren eksepsjonell kontroll og overlegen stoppekraft, mens cruise control bidrar til en behagelig kjøreopplevelse.

Viktige punkter for differensiering av modellene:

FTR

Standardutgaven FTR har en analog instrumentering og er tilgjengelig i fargen Black Smoke med enkelte røde elementer. Røde pinstripes på felgene, rød Indian Motorcycle logo på tanken, og rød fjær på bakdemperen. Denne modellen er også tilgjengelig i en redusert effektversjon for A2.

FTR S

Tilgjengelig i to fargealternativer, Maroon Metallic og White Smoke. Kommer med den suverene Indian Motorcycle’s 110 mm (4,3-tommers) berøringsskjermen, som tilbyr telefonintegrasjon via Bluetooth eller USB og konfigurerbare målere. FTR S leveres som standard med oppgradert Akrapovič-eksosanlegg, tre kjøremodus, Wheelie kontroll med bakløftreduksjon, stabilitetskontroll, traction kontroll og cornering ABS. En hurtigladende USB-port er en praktisk måte å lade personlige enheter på underveis.

FTR R Carbon

FTR R Carbon hører hjemme på øverste hylle og er den fremste modellen i FTR-serien. I tillegg til de ovennevnte funksjonene som er oppført på FTR S, skiller FTR R Carbon seg ut med karbonfiber på tankdeksler, frontskjerm og frontlykt nacelle. I tillegg har den fullt justerbar gaffel i front og piggyback demper bak, levert av Öhlins. Svart Akrapovič eksosanlegg, premium setetrekk og nummerert merking på tankkonsoll.

FTR Rally

FTR Rally opprettholder sitt scrambler-design, og er utstyrt med Pirelli Scorpion Rally STR-dekk på spilefelger. 18-tommers bakhjul og 19-tommers foran. Som andre FTR-modeller, har FTR Rally fått den samme raffinerte motorkalibreringen og gassresponsen, sammen med deaktivering av bakre sylinder. FTR Rally sitt ProTaper-styre er 50 mm høyere enn på de andre FTR-modellene. Dette for å bedre komfort og håndtering med en mer avslappet ergonomisk stilling. FTR Rally har analog instrumentering og er tilgjengelig i Titanium Smoke. I likhet med standardutgaven FTR, er FTR Rally også tilgjengelig som A2 versjon.

Tilbehør

Indian har et stort antall tilleggsdeler tilgjengelig slik at eiere kan tilføre motorsykkelen sin personlige stil. FTR-modellene får også et utvidet tilbud av slike deler som går på styling, ytelse og komfort. Nytt tilbehør inkluderer nye tankpads tilgjengelig i svart og blank, mens en rekke karbonfiberdeler nå er tilgjengelige, inkludert kjedebeskyttelse, V-deksler, radiatorbeskyttelse og en 17-tommers framskjerm. Man kan også oppgradere fjæringen med Öhlins-gaffel og dempesett, og de som ønsker å ta den helt ut kan legge til rear rackbag, R Carbon Seat og USB-ladeport.

I tillegg til disse nyhetene har Indian Motorcycle mer enn 60 FTR-deler og tilbehør fra før i katalogen. Med disse komponentene kan hver enkelt fører tilpasse den perfekte passformen, med alt fra tankdeksler til Akrapovič-eksosalternativer montert lavt eller høyt, oppbevaringsbager, bagasjeholder, vindskjerm og mer.

Motorsyklister kan få mer informasjon om deres lokale Indian-forhandler ved å gå til indianmotorcycle.no