Begge syklene har fått en sterkere motor, nye karosserideler og en del ny teknologi. LC4-motoren møter nå Euro 5+. Effekten er økt fra 74 hk til 79 hk, takket være endringer som blant annet revidert ventilstyring, et nytt eksosanlegg med re-lokalisert katalysator, drivstoffpumpe med høyere trykk og en redesignet luftfilterboks. Serviceintervallene er også forlenget – oljeskift er nå hver 15 000 km, ventilsjekk etter 30 000 km.
Begge syklene har oppdaterte fjæringsinnstillinger, krom-molybden stål fagverksrammeramme, aluminium svinggaffel og polyamid bakramme med integrert bensintank. Det nye karosseriet har skarpere linjer, ny grafikk og nye monteringspunkter for midtstøtten. Et nytt 4,2-tommers TFT-display har moderne grensesnitt med turteller, girindikator, valg av kjøremodus og brytere for ABS og antispinn. Førere kan også koble til via Ride HQV-appen, og legge til musikkontroll, samtalehåndtering og trinnvis navigasjon. USB-C-ladeport er standard.
701 Enduro får en option Rally-modus, som låser opp funksjoner som Motor Slip Regulation, Slip Adjuster og det nye Dynamic Slip Adjust systemet. Den siste funksjonen justerer automatisk tillatt bakhjulsslipp, avhengig av forholdene, noe som gir ekstra hjulspinn når trekkraften er begrenset, for eksempel ved klatring eller i gjørmete underlag. ABS kan kobles helt ut via en dedikert knapp ved offroadkjøring
701 Supermoto leveres med et nytt Supermoto+ ABS-system, som tillater kontrollert bakhjulsslipp under bremsing samtidig som ABS er aktiv foran. En ny Sport ABS-modus tillater hardere bremsing ved høyere nedleggsvinkler før systemet griper inn. En valgfri Track Mode legger til Launch Control, fem nivåer av anti-wheelie, Motor Slip Regulation og en Slip Adjuster. Bremsekraft leveres av en firestemplet Brembo-kaliper og 320 mm skivebrems foran.
Begge syklene deler TFT og bryterutstyr, Kurve-ABS, krengningssensitiv traction kontroll, kjøremoduser med minnefunksjoner og en ny LED hovdlykt.