Siste nytt
Honda har sluppet flere detaljer om sin aller første store elektriske motorsykkel: WN7. Sykkelen var tidligere kjent som EV Fun-konseptet og ble først sett på Eicma-messen i Milano i november i fjor. Nå er den klar for full lansering på årets italienske arrangement 4. november.
Det vi vet foreløpig er at den skal settes i produksjon senere i år. Sykkelen kommer til forhandlere tidlig i 2026. «W» i navnet som kommer fra Hondas «Be the Wind»-konsept, «N» står for «Naked» og 7 fungerer som en referanse til den lovede ytelsen, som konkurrerer med mellomvektere. Honda sier at den vannkjølte elektriske motoren produserer nominelle 18 kW (24,1 hk), men har en toppeffekt på 67 hk – noe som bringer den nærmere de mellomstore forbrenningsmotorene den kommer til å bli sammenlignet med. Dreiemomentet skal være ca 100 Nm. Motoren skal flytte på en oppgitt egenvekt på 217 kg – 25 kg mer enn Hondas egen parallelltwin CB750 Hornet.
CCS2 (Combined Charging System)-kompatibiliteten gjør at en rask batterilading fra 20–80 % skal være mulig på 30 minutter. Rekkevidden oppgis til å være «mer enn 130 km» fra det faste litium-ion batteriet – men det sies ingen ting om hvilke hastigheter eller driftsbetingelser som kreves for å oppnå denne rekkevidden.
En A1-førerkortvennlig versjon som yter 14,8 hk er også på vei, med full lading som skal ta under 3 timer fra 0–100 % på en 6 kVA hjemmelader. Andre funksjoner inkluderer LED-belysning, remdrift, en 5-tommers TFT-fargeskjerm og mer.