Ducati viser oppgradert Scrambler 800 Full Throttle og ny Icon Dark for 2025
Nye ZZR1400 handler mye om motoren. Med 4 millimeter lengre slaglengde, grovere innsug, grovere avgassystem, oppdatert ECU, mindre kompresjonstap og lettere motorkomponenter skal de 1441 kubikkene levere 210 hestekrefter og imponerende 162,5 Newtonmeter!
Med langbeinte 1480 millimeter i akselavstand, en lengre svingarm enn tidligere og traction control bør ikke føreren ha spesielt store problemer med å dominere rødlysduellene. Og det relativt korte forspranget på 93 millimeter borger for en konstruksjon som takler mer enn dragrace.
Det er ikke bare motoren som er oppdatert. Rammen er stivere og fjæringen mer sportslig enn på forgjengeren. Nye lettere hjul har minsket vekten med 1,3 kilo – noe som betyr enda sportsligere egenskaper. I tråd med dagens mote har føreren muligheter til å velge mellom to ulike effektregistre og en trestegs traction control, KTRC, som leser situasjonen 200 ganger per sekund for å sikre maksimalt grep og sikkerhet. Modellen selges også med ABS, også denne oppdatert i forhold til tidligere ZZR1400.
Gå ikke glipp av prøvekjøringen i Bike senere i vinter!