Harley klatrer på Interbrand 100

I toppen er det uendret med Apple som nummer en, Google nummer to og Coca Cola på tredjeplass. Som i foregående år er det bare tre motorsykkelmerker som er med på listen; Harley, BMW og Honda. De to sistnevnte jobber imidlertid bare ikke med motorsykler, blant annet klatrer Honda mye på grunn av sin kommende deltakelse i Formel 1 på motorsiden, og BMW for sin tekniske utvikling.

Harley-Davidson er det eneste motorsykkelmerket som er med på listen, og de klatrer fra 96-plass til 87 med en økning på 13 prosent. Interbrand peker på at Harley virker å ha lyktes med å sikre sin langsiktige utvikling, først og fremst ved å ha fanget opp atypiske Harley-kunder. I 2009 var Harley på 76-plass, siden da har de falt på listen, men nå virker de å være på vei oppover igjen.

Harley-Davidson ligger for eksempel foran Smirnoff, Land Rover, Heineken, Pizza Hut og Nintendo.