Leks Motor AS: På vei mot 20 millioner i omsetning etter 6 måneder
Magasinet, som med sine 7,3 millioner abonnenter er hakket større enn Bike, lot Consumer Reports National Research Center spørre leserne om de hadde hatt noen seriøse problemer eller reparasjoner på syklene sine de fire siste årene. Ifølge www.asphaltandrubber.com svarte over 4 000 motorsyklister og dette var noen av resultatene:
– Japanske modeller har færre feil enn modeller fra for eksempel BMW og Harley Davidson.
– En av fire Harley-eiere har hatt en stor feil på sin motorsykkel.
– En av tre BMW-eiere har hatt en stor feil på sin sykkel.
– En av ti eiere av både Honda, Kawasaki og Yamaha har hatt en stor feil på sine motorsykler.
Trofaste, tross feil
Da de samme personene ble spurt om de ville kjøpt samme sykkel igjen svarte 75% av Harley-Davidson-eierne “Ja, definitivt”, mens 74% av BMW- og 72% av Honda-eierne sa det samme. Det interessante i regnestykket er at til tross for færre innrapporterte feil, svarte kun 63% og 60% av Yamaha og Kawasaki-eierne "Ja, definitivt" på det samme spørsmålet.
Så hva viser dette? Sannsynligvis ikke annet enn at det å kunne stole på motorsykkelen sin er viktig, men langt fra alt. Også merkelojalitet og andre ubestemmelige faktorer spiller en viktig rolle for valg av motorsykkelmerke. Som www.asphaltandrubber.com så riktig, men akk så lite oppsiktsvekkende påpeker; for å være en suksessrik motorsykkelprodusent må du ikke bare kunne lage maskiner folk kan stole på. Det er også viktig hvilket kunde- og merkeinntrykk eieren sitter igjen med.
Hva mener du?