For sand og gjørme

Geomax MX12 overtar stafettpinnen fra MX11, og kan by på tre nye designelementer. Ifølge produsenten er egenskapene for kjøring på sand og gjørme nå forbedret ved å optimalisere dekkprofilen og mønsteret. Innføringen av V-Block-teknologi gir bedre grep i utgangen av svingene, og større kontaktflate for bedre bremsestabilitet.

Et nytt slitebanemønster er innført med fokus på bedre grep og sklikontroll. Bakdekket er utstyrt med Progressive Cornering Block-teknologi, som gir stabilitet i svingene på grunn av bedre sidegrep og sklikontroll.

Optimalt grep og optimal støtabsorbering er forbedret ved hjelp av ny design på stammekonstruksjonen. Dette innebærer CTCS (Carcass Tension Control System) som skaper en større diameter for større kontaktflate. Dette, kombinert med en videreutvikling av den anerkjente makromolekylære polymeren fra MX11, gir god holdbarhet, heter det i en pressemelding fra Dunlop.

Den norske importøren regner med at dekkene ankommer deres lager i løpet av høsten. Prisen er ikke fastsatt, men forventes å ligge i samme sjiktet som MX11.