EICMA: Yamahas R7 får stor oppgradering for 2026.

Yamaha R7 får en mengde oppgraderinger for 22026, dessuten kan den leveres i nye jubileumslakkering

En rekke krengningssensitive hjelpesystemer, smarte tilkoblingsmuligheter og betydelige revisjoner av både chassis og aerodynamikk forvandler Yamahas tosylindrede supersport til den mest banefokuserte noensinne.
Motoren er uendret, og den største endringen er at sykkelen får en seksakset (IMU), som åpner en komplett pakke med hjelpesystemer, inkludert tretrinns traction kontroll, slide kontroll, wheelie kontroll og bremse kontroll, pluss et justerbart motorbrems system – sykkelen kan aktivt overvåke akselerasjon, nedlegg, løft og giring i sanntid. Hvert system kan finjusteres etter førerens preferanser. Launch control er standard, og det er også lagt til muligheten for å deaktivere bakre ABS for sladding. Den nye R7 har fått Yamahas chipstyrte ride-by-wire-gass, som skal gi en mer presis effektleveranse, samtidig med at momentkurven over hele turtallsregisteret jevnes ut.
Takket være det nye Ride-by-wire har R7 nå tre forhåndsinnstilte kjøremodus – Sport, Street og Rain – pluss to justerbare innstillinger som kan justeres via Yamahas app. Førere kan endre effektleveranse, , slide kontroll og motorbrems fra mobilen sin, lagre opptil 40 oppsett og laste dem opp til sykkelen trådløst.
En revidert girkasse bruker nå seks klør på tannhjulene til første, andre og tredje gir for smidigere girskift, mens vinkelen på klørne på høyere gir er modifisert. En tredje generasjons toveis quickshifter er standard.
Nesten alle deler av R7s rørramme er endret i jakten på bedre kjøreegenskaper. Plasseringen av rørene, diameteren, tykkelsen og avstivningene har blitt revidert for å øke torsjons-, langsgående og lateral stivhet – alt samtidig som totalvekten er uendret. Yamahas R7 har også fått en rekke andre, mindre endringer – du vinner full oversikt på Yamaha hjemmeside.

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser