Leks Motor AS: På vei mot 20 millioner i omsetning etter 6 måneder
Vi ringer ham opp i Italia og hører hvordan han har det.
– Hei, Vesa, hvordan går det, og hvordan er prøvekjøringen?
– Ciao, det er fantastisk! Varmt, solfylt og herlig vær, alt jeg har lengtet etter. Kjøringen har vært grom. En solid grustur på formiddagen, med innslag av kjøring på Ducatis teknikkbane, og så enda en langtur på ettermiddagen på svingete asfaltveier. Vi har virkelig fått føle hva sykkelen kan prestere.
– Det høres ikke direkte kjedelig ut, så blir litt misunnelig her jeg sitter og småfryser på kontoret. Men fortell mer om sykkelen, hva er de fremste inntrykkene hittil?
– Ducati selv sier at det viktigste med den nye sykkelen er selve designen. Det må synes at det er en Ducati. Selv imponeres jeg av den nye og større motoren, som nå gir 158 hester i et hvassere register. Motoren er vesentlig mye sterkere, først og fremst i mellomregisteret, men fortsatt veldig smidig å håndtere. Fjæring, motor, og alle elektroniske hjelpemidler er magiske. Det finnes over 400 ulike innstillinger du kan gjøre på sykkelen når du dypdykker i systemene. Du kan virkelig spesialtilpasse Multistradaen etter nettopp dine egne ønskemål.
– Noe annet du vil formidle før du ruser videre?
– Hele motorsykkelen føles smidig til tross for størrelsen. Salhøyden er akseptabel, selv for en kortvokst person som jeg, og jeg sitter virkelig i sykkelen. I det store og det hele er dette en svært trivelig og underholdende motorsykkel.
– Stor takk for at du tok deg tid til å svare, Vesa!
– Ingen årsak. Vi snakkes!
Du leser hele testen i Bike Katalogen, som kommer ut i desember.