Direkterapport: Ducati Hypermotard 939

Hei, Matti, hvordan har det gått?
– Vi har hatt noen fine dager i Barcelona-området. Været var litt kjipt med regn, spesielt ute på fjellveiene, men motorsykkelen skal jo kjøres uansett vær.

Hva sier Ducati er nytt med Hypermotard i 2016?
– De har boret opp Testastretta-motoren til 937 kubikk og finslipt med litt nye deler for å sørge for at den klarer de tøffe utslippskravene i Euro4-standarden. Som en følge av dette er det også blitt litt mer moment; nå er maksimalt dreiemoment på 97,9 Newtonmeter.

Hvordan var de første kjøreinntrykkene?
– Vi bega oss først ut på banen med oppvarmede regndekk på motorsyklene. Temmelig moro, så klart. SP-en har nå fått Öhlins-dempere istedenfor Marzocchi, og jeg må få si at fjæringen er veldig fin. Traction controlen føles også fin og passe tillatende, men dere får lese mer om dette i selve prøvekjøringen.