Custom: Continental Scout

Det var en 1949-utgave av Indian Scout gjengen hos Analog Motorcycles fikk øye på da de egentlig hadde pekt seg ut en annen potensiell donatorsykkel.

– Mens vi var der, ser vi et chassis og en haug med deler på en benk borte i et hjørne. Det var en 1949-utgave av Indian Scout, og eieren hadde hatt den i sytten år, forteller Tony Prust hos Analog til Bike Exif.

Eieren ga slipp på den etter litt om og men. Et bobber-bygg sto først på lista, men til slutt endte det med en racingreplika inspirert av 60- og 70-tallet. Dermed ble chassiset en modifisert ramme med Track Master-design, som var populær i denne epoken. På chassiset ble det montert et par Betor-gaffelbein og Gazi-støtdempere. Felgene er fra TZ750.

Motoren fikk en real overhaling. En erfaren motorbygger og tidligere racingfører av Indian Scout og Warrior, Bill Bailey, tok hånd om denne. Kubikkantallet økte fra 440 til 500, oljekjølingen ble gjort om, og elsystemet ble konvertert til 12-volt med elektrisk tenning. Kåpene er av aluminium og basert på en ståltrådsmodell. Tank og bakre deksel ble støpt av Styrofoam. Og det beste av alt – den kunne gateregistreres.

– Det er uten tvil den peneste motorsykkelen jeg har skapt, og jeg er ekstremt stolt av den,  forteller Tony.

Hva synes du?