Ubønnhørlig slutt med Triumph for AMD – ubegripelig sier kundene
Nye, og ikke lenger engelske BSA har begynt å få fart på hjulene. I tillegg til Gold Star 650 og den nye Bantam 350, har BSA nå også bekreftet at Scrambler 650 blir en del av programmet. Scrambler bygger på retromodellen Goldstar, inkludert den A2-godkjente 652cc, ensylindrede motoren. «BSA Scrambler er spennende, lett å komme overens med og er en ypperlig sykkel til hverdagsbruk.», sa Anupam Thareja, medgründer av Classic Legends Pvt Ltd. «Den lar seg ikke stoppe av dårlig vei.»
Scrambler ble først vist på Motorcycle Live-messen i november i fjor på Birminghams NEC, selv om det var minimalt med detaljer tilgjengelig etter den første introduksjonen. Nå vet vi mer: oppgitt effekt er 45 hk ved 6500 o/min og med dreiemoment på 60 Nm ved 4000 o/min. Girkassen har 5 trinn. Den Euro5+ godkjente sykkelen har tokanals ABS og kraftige Pirelli Scorpion Rally STR-dekk på 19/17-tommers felger – ideelt for utforsking av lett offroad. Den leveres i gul, grå eller svart, og veier på 218 kg. Setehøyden er overkommelige 820 mm. Tanken rommer 12-liters , og fjæringen er en ikke-justerbar 41 mm gaffel fremme, doble støtdempere med 5-trinns justerbar forspenning bak.
Bremsekraft leveres av en 320 mm skive foran med flytende, tostemplet Brembo-kaliper, bak en 255 mm skive med enstemplet kaliper. Pris er ennå ikke tilgjengelig, men sykkelen blir tatt hjem til Norge av den norske importøren Erling Sande as