BMW har presentert en svært velutstyrt versjon av K1600GTL – K1600GTL Exclusive.
K1600GTL er allerede en velutstyrt motorsykkel, men Exclusive har enda flere nye og unike funksjoner. Utenom lakken og fargen på salen har Exclusive et nytt elektronisk tanklokk, samt skjult antenne. Exclusive er også den første BMW-en med Keyless Ride, som betyr at du kan la nøkkelen ligge igjen i lomma (som på Ducati Diavel og Multistrada). Den har dessuten fått samme system for starthjelp i bakke som nye R1200RT – et system som ikke kan skaffes til de andre K1600.
Øvrig utstyr som blant annet ekstralys, armstøtte for passasjeren og varmeryggstøtte finnes som ekstrautstyr til vanlige GTL, men er standard på Exclusive. Den har selvfølgelig BMWs elektronisk justerbare fjæring, ESA II, samt traction control, DTC. Verdt å notere seg er at BMW per dato ikke velger å utstyre noe medlem av K1600-familien med sitt semiaktive fjæringssystem, som finnes som tilvalg på både R1200GS og R1200RT, samt er standard på HP4.
Modellen lanseres hos norske forhandlere fra midten av mars, og prisen er satt til fra 398 000 kroner.