Bike har prøvekjørt nye Triumph Street Triple R

Bikes Oscar Algott har nettopp kommet tilbake fra Spania der han har prøvekjørt nye Triumph Street Triple R. 

Hva er nytt?

Den største forandringen er at 2013-modellen av både Street Triple og Street Triple R har fått ny ramme. Chassisgeometrien er finpusset og det tidligere begrensede styreutslaget har blitt mye bedre. Begge modellene er slanket hele seks kilo, noe som helt klart er respektabelt med tanke på at vekten allerede var lav. Kjøreklar vekt er nå 183 kilo. En annen viktig nyhet er at modellen etterhvert kommer med ABS, som forøvrig kan skrus av.
 

Hvordan er den å kjøre?

Den første generasjonens Street Triple R både var og er en helt fantastisk motorsykkel, men den nye er enda bedre. Stabiliteten er hakket hvassere, og den har ikke den nervøsiteten i styret som før kunne oppleves i høy fart. Fjæringen jobber fortsatt fantastisk bra, bremsene er suverene (vi kjørte uten ABS, siden den ikke er under produksjon ennå) og det er bøttevis med kjøreglede. Dessuten er den veldig lettkjørt og komforten klart godkjent.
 

Du høres nesten forelsket ut…

Ja, om konkurrentene har hatt det tøft før, så får de det i hvert fall ikke noe enklere nå. 


Street Triple R kommer i desember og vil prismessig trolig havne i samme område som den forrige modellen, altså drøye 150 000 kroner. Vanlige Street Triple kommer rett over nyttår og vil sannsynligvis ligger i overkant av 140 000 kroner.

Er Triumph Street Triple/R en interessant modell for deg?