Leks Motor AS: På vei mot 20 millioner i omsetning etter 6 måneder
På banen oppleves den faktisk som en 600-kubikker. Chassiset er meget letthåndterlig, GSX-R 750 lar seg lettere legge ned i S-kurvene, enn det vi er vant til fra storebroren.
Forspranget er kortere, akselavstanden mindre og styrevinkelen brattere sammenliknet med den forrige modellen. Nye Suzuki GSX-R 750 styrer ekstremt lett og fint.
Motoren tilbyr masse effekt, men krever samtidig et høyt turtall. Den oppleves som en 600-kubikker som går på Viagra! Samtidig har selvfølgelig GSX-R 750 betydelig mer dreiemoment. Det kommer godt med, og man kan skyte fart ut av svingene selv om turtelleren ikke ligger over femsiffrede tall.
Du kan lese mer om Suzuki GSX-R 750 i Bike 5 som er i salg 20. april.
Hva synes du om Suzukis idé om å holde fast på 750-kubikkeren? Er det helt riktig, siden en 1000-kubikker har «for mye av alt», eller er det unødvending fordi det ikke finnes noen konkurranseklasser for den?
Skriv gjerne dine kommentarer under!