Støtter kravet om tettere oppfølging av teknisk tilstand på MC og nye krav til sikkerhetsutstyr
Siste nytt
Testkvartettens mest effektsvake motor må jobbe med de 15 ekstra kiloene den veier sammenlignet med grunnmodellen. F 800 GS Adventure oppleves som den klart tammeste av de fire testsyklene. Ved svært sakte kjøring krever BMW-en mye turtall og en kraftig slurende clutch, ellers er det risiko for motorstopp. Clutchen oppleves imidlertid som solid i hver situasjon, og den overopphetes ikke.
Idet vi måler de faktiske verdiene på bakhjulet i bremsebenken, får vi frem maksimalt 76,8 hestekrefter ved 8 300 rpm. Momentet lander på 73,00 Newtonmeter ved 5 700 rpm.
Denne benkekjøringen er hentet fra sammenligningstesten i Bike nummer 5 2106. De øvrige modellene var KTM 1050 Adventure, Triumphs Tiger 800 XCa, samt Honda CRF 1000 L Africa Twin.