Det verste, i positiv forstand, som selskapet noensinne har produsert sies det. Over 200 hestekrefter skal klemmes ut av Aprilias V-4, og ryktene er mange. Blant såvel racefantaster og gateførere har suget og interessen for denne motorsykkelen eksistert like lenge som ryktene har gått.
Superbike VM
På messen i Milano i 2006 viste Aprilia den første prototypen, men nå har produsenten premierevist den maskinen som forhåpentligvis skal være med og slåss om verdensmestertittelen i Superbike VM. Motoren på 999-kubikk er en 65-graders V-4 og for å tøyle effekten skal elektronisk antispinn utvikles til det ytterste.
Når vi får se denne modellen til gata er fortsatt uklart. De fleste spekulasjonene forteller om en lansering på den internasjonale motorsykkelmessen i Milano til høsten.
Interessant å merke seg er at Aprilia gjør nøyaktig det samme som BMW. Man lager en verstingsykkel, skapt for å vinne, og med en prislapp som i begynnelsen trolig vil befinne seg klart over de japanske konkurrentene.
Hva synes du om designet? Kommenter under.