Andersen ledet i Tyskland

– Det var som normalt. Sykkelen går for dårlig, og dermed ble jeg forbikjørt på rettstrekken. Skikkelig ergrelig, men i desember kommer heldigvis ny sykkel. Den har jeg stor tro på, sier han. Andersen har ingen planer om å skifte merke foran neste sesong. Han har allerede kontraktfestet at han skal kjøre minst fem VM-runder.

På Hockenheimring, som fremstår kun i en forkortet versjon mens ombyggingen til GP-bane pågår i et par år til, var det temmelig folksomt med 40 kjørere til start. Det var derfor ikke enkelt å få til en hel runde under kvalifiseringen, uten at kjørere måtte passeres. Kai Børre var overhodet ikke fornøyd med åttende beste tid og i andre rekke i finalen.

– De raskeste rett og slett gasset fra meg på langstrekkene. Jeg måtte kjøre fortere enn dem i svingene for å kunne henge med. Jeg prøvde å slipstreame, men de økte likevel avstanden, forklarte en litt frustrert Kai Børre, som imponerte alle med sin svingteknikk. Han klarte da også å overta ledelsen et par runder, etter en hårreisende forbikjøring på inner´n i svingene før langsiden.