Ducati viser oppgradert Scrambler 800 Full Throttle og ny Icon Dark for 2025
Det NCCR har gjort med en Bull V-twin er ikke enestående – Ducati gjorde omtrent det samme da de laget sin Supermono med utgangspunkt i en 888 V-twin. En ung mann ved navn Claudio Domenicali var involvert i det prosjektet – hans videre karriere hos Ducati tør være velkjent. Nå har svenske NCCR gjort et tilsvarende triks: De tar en Buell V-twin, fjerner den bakre sylinderen, tetter hullet med et deksel som tjener som lagring for en balansearm som er forbundet med råden og vips: En myktgående, stor single.
Avhengig av utførelse kan den ha slagvolum fra 562 til 595 ccm og det finnes muligheter til å installere et 660 ccm big-bore race kit som også er under utvikling. Firmaet regner med å ha den første motoren i dynobenk før jul. Med-gründer Jens Krüger sier sier at motoren må – for å være konkurransedyktig i Sound of Singles racing – kunne yte minst 90 hester. Det regner svenskene med å kunne oppnå med nevnte race kit. Til å begynne med vil NCCR bygge en adventuresykkel som teknologidemonstrator og etter hvert tilby kunder mc-byggesett eller, der hvor lovverket tillater det, komplette sykler.