Piaggio Group tar over importen til Norden fra januar av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi og Vespa.
Siste nytt

Østerrikes Grand Prix kunne by på et par overraskelser. Den ene var at Lorenzo, i følge Jack Miller, har vært frampå for å komme tilbake til Ducati, men det er bare rykter. Den andre nyheten er kalde fakta: Johann Zarco forlater KTM senest ved utløpet av 2019 sesongen. Nyheten er imidlertid ikke overraskende: Zarco har vært i utakt med KTMs RC16 fra dag 1.
Zarco har en myk og flytende kjørestil, men KTM RC16 krever rå fysisk innsats. Sykkelen må rett og slett bølles rundt banen – jo mer innsats, desto kjappere går det. Det var dette Zarco var ute av stand til å gjøre, noe som har resultert i offentlige mishagsytringer og krav om at KTM måtte bygge en sykkel som passet hans kjørestil. KTM responderte med at han fikk heller modifisere kjørestilen – de var ikke villige til å kaste bort millioner av utviklingskroner for å tilfredsstille Zarco. Spesielt ikke ettersom de øvrige KTM førerne faktisk begynte å få fart på maskinen. Hvor Zarco skal etter dette? Vi får ty til et gammelt ordspråk: Ingen vet hvor haren hopper. Men – han vil nok finne ut at porten tilbake til et MotoGP sete er både lav og smal, kanskje til og med stengt….