Yamaha XV950 med Dragrace-design

Yamaha XV950, eller Bolt som den også kalles, har en temmelig rå fremtoning fra fabrikken.  Det sveitsiske motorsykkelverkstedet GS Mashin har finslipt mye på råmaterialet for å få en slank motorsykkel med dragster-design.

GS Mashin er grunnlagt av Tom Mosimann, og virksomheten har base i et mindre verksted i byen Bern. XV950-bygget deres kalles Ultra og er modifisert ifølge Yard Built-prinsippet, som forbyr byggerne å kutte eller sveise i rammen.

Større og smalere hjul, clipons og designtrekk lånt fra gotisk arkitektur har skapt en motorsykkel med en lav profil og sterke racingvibber.

Lyktekåpen er produsert i 1,5-millimeters stål, og det samme er tanken. Under produksjonen av den sistnevnte måtte imidlertid originaltanken utgjøre grunnlaget. Sitsen er spesialprodusert, og det samme er den smale kutsen.

De Bullit-baserte bakre støtdemperne er bestilt fra K-tech, og den øvre styrekronen kommer fra CNC-verkstedet Asic Robotics. De forkrommede hjulene måler 18 tommer bak og 21 foran og understreker kombinasjonen av racing og design i dette bygget.

Hva mener du om GS Mashins Yamaha XV950?